ÉS L’HORA DELS ADÉUS

Es-l-hora-dels-adeus

 Fa 15 anys que formo part dels premis literaris de la ciutat. Ho he fet sempre, igual que els meus companys i companyes de jurat, de forma totalment altruista dedicant-hi el meu temps, tot el que ha calgut per fer una feina de qualitat. M’he esforçat per fer-los créixer, perquè penso que contribueixen a construir  una ciutat que tinc la il·lusió que  algun dia arribi a ser un referent cultural. Perquè m’agrada i perquè m’estimo la literatura, els contes i les il·lustracions i, sobretot, m’estimo la meva ciutat.

Quan el PP va arribar a l’Ajuntament per governar, es va fer una retallada salvatge de la dotació dels premis (però estem parlant de 6.000 euros , eh!, una quantitat irrisòria per als pressupostos municipals que demostra la voluntat política de la retallada) que els fa perillar, acabaran desapareixent. En aquell moment vaig reivindicar la seva importància per la ciutat a la regidora , quan la vaig veure al sopar de deliberació del jurat.

Aquest any tot continuava igual, la regidora no havia fet res per millorar-ne la situació, ans al contrari. Per no tornar a provocar indigestions,  vaig limitar-me a fer un post (que es pot llegir aquí mateix: https://senseboli.wordpress.com/) anomenat “L’encongiment de la cultura”. Tanmateix, no vaig poder aguantar el discurs ofensiu de la regidora (que, a sobre, es posava medalles) al finalitzar l’acte de l’entrega de premis, vaig haver d’aixecar-me i  marxar.

portada

I d’aquí sorgeix el problema: es veu que a regidora Salgado no li agraden les reivindicacions, vol tenir una vida de regidora ben rosa (aix, no! ben blau cel).  M’exigia, fa uns dies, que li garantís que em portaria bé i no em queixaria mai més. Com que jo considero que això de queixar-se és un dret de tothom, no li he pogut donar el gust.

Així doncs, la regidora, en exercici d’un abús de poder total, m’ha acomiadat. M’ha comunicat que ja no compta amb mi a partir d’ara, sense raons, sense cap motiu més que preservar aquesta imatge blau cel que es va inflant arreu de la nostra ciutat.

Vull fer saber com les gasta aquesta nostra regidora de cultura, és l’única cosa que puc fer. M’agradaria veure com es posa vermella però crec que ella tampoc em podrà donar aquest gust a mi, no crec que algú que actuï com ella en tingui cap de vergonya.

Badalona, 6 de desembre de 2013

Anuncis

13 responses to this post.

  1. Posted by Eugènia on 6 Desembre 2013 at 23:21

    Quin gest tan digne Gemma! La regidora demostra el que és, inculta, maleducada, autoritaria, gens demócrata. Que es quedi amb els seus abusos. Tu has fet, fas i faràs més per la cultura a Badalona que aquesta noningú en tota la seva vida.
    Un 10!

    Resposta

  2. Posted by Joan santacana on 7 Desembre 2013 at 7:03

    Aquest hora que vivim com un mal son no sols és l’hora dels corruptes; és tambe l’hora dels ignorants. Felicitats pel que has fet!

    Resposta

  3. Gemma, em dol que les coses vagin com van, i t’agraeixo el gest. La no col·laboració és una de les eines de lluita no violenta més potents, fixa’t tot el que ha sortit ara, per exemple, amb el tema de Canal9, i una no pot deixar de preguntar-se: però ho van acceptar i callar tots aquests anys? No els jutjo, hi ha condicionaments laborals, cadascú sap el què, però per mi és clau ser coherent, i tu ho has estat i amb el teu gest destapes una manera de fer indigna. Molts treballadors de l’ajuntament estan acceptant indignitats en silenci, jo no ho aprovo, però imagino que temen pel seu lloc de treball, tot plegat és d’un caciquisme espantós. Celebro que ho hagis fet i que ens ho expliquis, tot i que és una gran pèrdua per al premi, indubtablement.

    Resposta

    • Gràcies, Maria Dolors!Totes aquestes mostres de suport s’ho valen. A veure si entre tots i totes podem construir una ciutat cada dia millor.

      Resposta

  4. Aquest any, com a professional badaloní, he estat jurat del concurs de cartells de les festes de maig i m’he hagut de mossegar la llengua fins a fer-me sang per no explicar com va anar i perjudicar així a l’estudianta que va guanyar justament i que va veure modificada la seva idea pel despotisme de la regidoria. Ben fet denunciant-ho.

    Resposta

    • Gràcies, Daniel. T’entenc perfectament perquè no he deixat de pensar que jo potser també perjudicaré a algú altre, de rebot, havent-ho explicat i encara ara dubto de si he fet bé. Però és que juguen amb això! I no pot ser que ens tinguin els premis segrestats! Un premis, tan els literaris, com el del dimoni i el del cartell que són dels ciutadans i ciutadanes que hi participen i que els fan possibles cada any i que, per altra banda, des de la regidoria de cultura no fan res per cuidar-los, promocionar-los, ni fer-los créixer, només els volen com un instrument més de manipulació i d’exercici de poder i repressió. Fa plorar…

      Resposta

  5. Posted by Àngels on 7 Desembre 2013 at 17:11

    Gemma, felicitats per la teva decisió!! Aquesta colla de peperos amb el vist i plau dels convergents estan destrossant la nostra ciutat. Les persones que estimem la cultura haurem de fer alguna cosa per recuperar i millorar tot el que estem perdent i que havia costat molts anys d’esforços aconseguir-ho, ja sigui en la cultura o en qualsevol altra tema.
    Podem fer alguna cosa? la resta del jurat s’ha posicionat? Compta amb mí pel que calgui.

    Resposta

    • Moltes gràcies pel teu suport, Àngels! De moment, l’únic que podem fer crec que és escampar-ho, que se sàpiga com les gasten! A veure si es mou alguna cosa…

      Resposta

      • Doncs ho has escampat força perquè ho acabo de llegir i visc a Toronto, la ciutat canadenca on visc des de fa més de 30 anys.
        Ànims!!!

      • Increïble! Gràcies a gent com tu és possible això. Després de passar per una experiència tan desagradable és reconfortant trobar tantes mostres de suport i si vénen de tan lluny, és massa! Gràcies Shaudin 🙂

  6. Posted by euroeuropa on 8 Desembre 2013 at 10:59

    Queda clar q a Badalona x ser regidora d cultura s’ha d ser inculta. L’única cultura q coneixen els peperos és la cultura dels ignorants. Anem be.

    Resposta

Deixa un comentari

